Eerste dag

21 februari 2020 - Lunenburg, Canada

Om 06:50 ging de wekker en gingen we naar de school voor de eerste echte dag. De leraar die mij ‘begeleidt’ is heel aardig en gezellig en ik zat het eerste uur in zijn les voor de allerjongste klas van de school. Tijdens de les gingen we naar de science fair om naar de projecten van alle juniors te kijken en dat was heel grappig om te zien omdat dat echt een typisch iets is uit Canada en Amerika en wij dat op school nooit zouden doen. Mr. Campbell vertelde me dat hij en de andere Engels leraren het hele concept belachelijk maken omdat iedereen het heel serieus neemt en de science leraren doen alsof de lat heel hoog ligt. Ik ging kijken bij de presentatie over Nederland van Maurits en ondertussen vulde ik het hele verhaal een beetje aan met extra feitjes dus vond Mr. Lakes het een goed idee dat ik bij de volgende presentaties gewoon mee zou doen. Dus oorspronkelijk zou ik volgende week pas beginnen met presenteren maar uiteindelijk heb ik vandaag al vier presentaties achter elkaar gedaan. De reacties zijn heel verschillend want sommige kinderen hebben veel vragen en anderen interesseert het eigenlijk niet echt. Toen we om 14:30 moest Carter gaan sporten dus gingen we met de bus naar de lokale skiberg en heb ik tot 17:00 gekeken. Morgen gaan we met een groepje skieën en daar heb ik heel veel zin in. Ik ben niet zenuwachtig maar vooral benieuwd of het me gaat lukken. Nu hebben we pizza besteld en er komen straks twee vrienden eten en die blijven ook slapen.

1. Germien Grimmelikhuizen:
    22 februari 2020